recept na výrobu slaného těsta na tvoření

30.05.2012 05:43

RECEPT

2 hrnky hladné mouky

3/4 až 1 hrnek studené vody

formičky

POSTP

Mouku smícháme se solí a postupně přidáme vodu. Vypracujeme tvárné těsto.

Pokud je těsto lepivé, přidáme mouku.

Pokud je těsto drobivé, přidáme trochu vody.

Těsto musíme dobře zpracovat, aby bylo pěkně vláčné a poté se z něj dalo tvořit.

Hotové těsto vyválíme a vykrajujeme různé motivy (zvířátka, květiny, apod. nebo tvoříme válíme podle fantazie něco vyrobíme).

SUŠENÍ

Já těsto sušila asi 1 týden volně na vzduchu tak, že jsem výrobky položila na plech, který jsem vyložila pečícím papírem.

ZDOBENÍ

s dětmi jsem suché a tvrdé výrobky nabarvila temperami. A poté necháme opět zaschnout.

No, a pak můžete pokračovat buď výrobek třeba květinu přilepíte tavnou pistolí ke špejli jako zápich do květináče nebo navážete mašlicku anebo můžete opět tavnou pistolí přilepit na papír a udělat z toho přáníčko. A také je možné udělat díru do výrobku (ještě před uschnutím) a dírku poté provléct nití, bavlnou a zavěsit na větvičky.

DůLEŽITÉ

Těsto musí být přikryté aby nevyschlo. Nejlépe je dát těsto do igelitového sáčku. Zkusila jsem těsto dát do igelitového sáčku, uzavřela a nechala do druhého dne v lednici a ono když jsem ho pak vyndala bylo dobré tvárné, ale musela jsem ho ještě trochu propracovat a šlo tvořit. Těsto nevyválet moc na slabo, mohlo by prasknout. Vyšší (silnější) vrsta schne déle.

TIP

Je možné těsto obarvit temperami a máte je při tvoření barevné a po uschnutí je už nemalujtete. Nebo můžete hotový výrobek přestříkat bezbarvým lakem.

zápichy do květináče a přáníčka pro štěstí