Jsem pověrčivá?

10.06.2012 15:00

Řekla bych, že já jsem pověrčivá, ale s mírou. Hodně lidí věří, že talisman pro štěstí jim pomůže překonat složité situace a věří, že právě symboly, zvířata nosí štěstí.

Uvedu několik

Podkova - pořídí si ji ten, kdo věří, že je symbolem síly. Podkova by měla směřovat směrem nahoru, aby štěstí neuteklo.

Slon - má ho každý kdo věří, že přináší štěstí a zajišťuje příjem jídla

Prasátko - ten kdo ho má doma, věří, že je smbolem plodnosti a blahobytu.

Černá kočka - lidé ji vždy brali jako neštěstí, ten kdo jí měl, mohl být spojovám s čarodějnictvím. Tak třeba když přeběhne černá kočka přes cestu, tak buď ji obejdeme, kde nešla a nebo si třikrát dupneme nebo třikrát odplivneme, aby se nám nic na cestě nestalo, zvlášť, dkyž jedeme autem. I já to tak dělám.

Čtyřlístek - tak to je opravdové štěstí pro toho kdo ho najde mezi jetelovými lístky. Největší význam má, když je darovaný. Ten kdo ho dostane by měl být chráněn od zla. Já jsem jich, když jsem byla na základní škole našla asi 3 čtyřlístky a dala je do knihy a vylisovala si je a nedávno jsme je v knize z dětství našla, a řekne vám, že vypadali opravdu pěkně. Tenkrát jsem si něco při každém přála a věřila, že se mi to splní a teď, dkyž o tom píšu a přemýšlím, tak asi ano, asi mi nějaké to štěstí přineslo. Je to tedy, ale let. Hodně štěstí vám při hledání.

Kanál - tak k tomu bych řekla asi jen to, že neznám nikoho, kdo to dodržuje, či zná nebo tomu dává velký význam. Od doby, kdy jsem začala studovat střední školu jsem začala věřit, že když stoupnu, či projdu přes čtvercový kanál, může mi to přinést neštěstí, ale naopak, pokud jsem prošla přes kulatý, tak to bylo v pořádku. A popravdě vám řeknu, že ikdyž tomu nevěnuju velkou pozornost, tak zaregistruji, že to pořád dodržuji, ale jestli je to jen ze zvyku nebo opravdu jsem tím pověrčivá? A vypadá to, že tak tak zůstane, stejně tak i s černou kočkou.