Dýňovo-čočková polévka

01.12.2012 20:49

Jelikož se nám urodilo několik dýní na naší zahradě, využila jsem této možnosti a vyzkoušela několik receptů z ní.

Nejvíce chutnala právě tato polévka a hodně i dětem, což mě mile překvapilo. Posílám recept.

0,5 kg očištěné dýně

150 g červené čočky

1 větší cibule

3 lžíce olivového oleje (vyzkoušela jsem i jiný)

bylinky či koření ( vše záleží podle chuti)

cca 2 lžičky soli

1,5 litru horké vody nebo vývaru (udělala jsem vývar z kousku bujonové kostky)

Bylinky jsem použila: 2 lžíičkymletého kmínu, 2 lžičky sladké mleté papriky, 1 lžička mletého zázvoru

Postup:

Cibuli nakrájet na kostky a osmažit. Mezitím  proprat červenou čočku a nechat okapat. K osmažené cibuli přidat bylinky a čočku (čočka musí být obalená v tom koření). Potom přidat nakrájenou dýni, přilít vodu či vývar. Přivést k varu a vaříme asi 20 minut. Poté osolíme a ještě tak 5 minut povařit. Ochutnat zda je dýně už měkká, pokud není, nechat ještě chvíli dovařit. Nkonec polévku rozmixovat  a je hotovo. Můžete podávat na stůl. Je možnost na vrch polévky nasypat dýňová semínka či vlašské ořechy.

Já je tam nedávala a také byla výborná.

Přeji dobrou chuť.